De Verborgen Voordelen van een Uitgebreide Motorverzekering

Een uitgebreide motorverzekering is verplicht volgens de Nederlandse wetgeving wanneer je op de openbare weg wilt rijden. Echter, veel mensen denken dat een basis motorverzekering voldoende is. Maar wist je dat er veel verborgen voordelen zijn aan een uitgebreide motorverzekering? In deze blog gaan we dieper in op deze voordelen, zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken over welk type motorverzekering geschikt is voor jou.

Diefstal en Schade

Een uitgebreide motorverzekering dekt niet alleen de schade die je aan andere voertuigen veroorzaakt, maar het dekt ook schade aan jouw motor. Daarnaast zorgt het voor bescherming tegen diefstal en vandalisme. Dit is een belangrijke factor om te overwegen, want in Nederland worden elk jaar duizenden motoren gestolen.

Ongevallen en Persoonlijk letsel

Wanneer je betrokken raakt bij een ongeval, is het belangrijk om een uitgebreide motorverzekering te hebben om persoonlijk letsel te dekken. Een uitgebreide verzekering zorgt voor medische kosten, ziekenhuisopname, fysiotherapie, revalidatie, en eventueel salariscompensatie bij arbeidsongeschiktheid.

Europese Dekking

De meeste motorrijders houden van reizen en het ontdekken van nieuwe plekken, daarom kan je je motor verzekeren bij Univé om ook in het buitenland vezekerd te blijven. Een uitgebreide motorverzekering biedt dekking in de meeste Europese landen, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken over dekking wanneer je door Europa reist.

Pechhulp en Vervangen van Onderdelen

Een uitgebreide motorverzekering biedt ook pechhulp wanneer je onderweg strandt. Fysieke assistentie, slepen, en het sturen van een vervangende motorfiets zijn slechts een paar van de voordelen van pechhulp. Bovendien zorgt een uitgebreide motorverzekering ook voor het vervangen van onderdelen, zoals wielen, accu, ketting of tandwielen, die nodig kunnen zijn na een ongeval of pechgeval.

Lage Eigen Risico

Een uitgebreide motorverzekering heeft over het algemeen een lager eigen risico dan een basis motorverzekering. Dit betekent dat je minder geld hoeft uit te geven als er schade is aan jouw motor. Een lager eigen risico kan ervoor zorgen dat je minder zorgen hoeft te maken over de financiële gevolgen van een ongeval of pechgeval.

Als motorrijder is het belangrijk om jezelf en jouw motor goed te beschermen tegen eventuele schade of ongevallen. De voordelen van een uitgebreide motorverzekering zijn enorm en het biedt veel financiële gemoedsrust tijdens het rijden op de openbare weg. Zorg ervoor dat je de juiste motorverzekering kiest op basis van jouw wensen en rijgedrag. Veiligheid gaat boven alles!

Schitterende plekken die je kunt bezoeken met een huurauto in Curaçao

Curaçao is een intrigerende mix van Europa en het Caribisch gebied, de plek om naartoe te gaan voor een authentieke eilandbestemming. Een van de Nederlands-Caribische eilanden vlakbij de kust van Venezuela. Het is een idyllisch paradijs dat bekend staat om zijn kleurrijke koloniale architectuur, afgelegen stranden (een mix van witte en vulkanische zandstranden), verborgen grotten, warm water, mooi weer, en geweldige duiklocaties. Hier zijn de beste en mooiste plekken om te bezoeken op Curacao…
Willemstad – de hoofdstad en een geweldige plek om te bezoeken op Curaçao

Willemstad – beste plaatsen om te bezoeken op Curaçao

Willemstad is de hoofdstad van Curaçao en een plek die u niet mag missen als u er op bezoek bent. U kunt er geweldige attracties verwachten, van stranden tot prachtige gebouwen met historische en architectonische betekenis, en er zijn ook veel casino’s in de buurt. Het is een mooie stad met ongeveer 140.000 inwoners.

Als u een bezoek brengt aan de haven van Willemstad ziet u een scala aan boten in alle maten, en niet te missen de mooie pastelkleurige koloniale architectuur gelegen in de oude binnenstad.


Cas Abao Beach – een van de mooiste stranden van het eiland.

Tip: Ontdek Curaçao. Geniet in een huurauto die jou het best past.

Paradise Beach Curaçao

Dit strand ligt ten noordoosten van Curaçao en is een privéstrand met prachtig wit zand en kristalblauw water. U moet betalen om het strand te betreden, maar de prijs is goedkoop, slechts ongeveer $3 per persoon. Het is een prachtig strand dat de laatste jaren erg populair is geworden, dus verwacht dat anderen zich bij u zullen voegen.

Er zijn palmbomen, hutjes en ligstoelen om van te genieten, en het strand is omgeven door veel mooie heuvels en bergen. Het is een geweldige manier om de dag door te brengen als u op Curaçao bent.
De pontonbrug Koningin Emma – een bezienswaardigheid die in het oog springt

De pontonbrug van Koningin Emma

Voor iedereen die van geschiedenis en unieke attracties houdt, is dit een must-see plek. De lokale bevolking noemt het de Swinging Old Lady, en het begon als een tolbrug kort na de bouw in 1888.

Hij verbindt twee delen van Willemstad, de hoofdstad van Curaçao, en toen het nog een tolbrug was, mochten mensen er op blote voeten overheen lopen zonder tol te betalen. Tegenwoordig gaat hij regelmatig open, zodat zeeschepen erdoor kunnen. Hij is 548 voet lang en 32 voet breed. Het is de reis waard om het te zien!


Playa Manzanillo – een adembenemend mooi plekje

Playa Manzanillo

Het strand van Playa Manzanillo biedt helder blauw water en veel witte zandstranden. Als je van lekker eten, lieve mensen en goede muziek houdt, moet je dit strand bezoeken! Zowel de lokale bevolking als toeristen genieten van het water en het strand om te zonnebaden, en u kunt niet ver van het strand reizen en genieten van four-wheelers en zelfs zip-lining.

Het strand is een geweldige manier om de dag door te brengen – of zelfs maar een paar uur als u wat tijd hebt tussen andere toeristische attracties.


Little Knip Beach – een prachtig wit zandstrand

Klein Knip-strand

Het strand Little Knip doet zijn naam eer aan, want het is inderdaad een heel klein strand. Niettemin, als je van afzondering houdt en het niet erg vindt je eigen eten en drinken mee te nemen, is dit een plek die je niet wilt missen.

Het is vaak een minder-dan-druk strand, dus u kunt zwemmen, zonnebaden, of zelfs een barbecue opzetten en uw eigen eten koken zonder het strand te delen met een heleboel andere mensen. Het is het perfecte strand om te bezoeken als je even weg wilt van de wereld en gewoon wat tijd wilt doorbrengen met familie of vrienden.

Aanbevolen auto’s en parts voor tuning

Honda Civic

Zeggen dat de Honda Civic een van de invloedrijkste tuner voertuigen aller tijden is, is een objectieve uitspraak. Zeggen dat hij “is” het invloedrijkste tuner voertuig aller tijden is beslist subjectief – maar dat laten we hier voor degenen die er kennis van willen nemen. Of je nu een fan bent van het oosterse nietje of niet, het is duidelijk dat de auto sinds zijn debuut in 1972 een van de best verkochte platforms in de industrie is geworden, en een centrale rol heeft gespeeld in de aanwezigheid van de aftermarket. Als een van de grootste autoconcerns ter wereld heeft Honda een schat aan informatie, expertise en technologie op zijn wenken bediend. Als zodanig heeft het compacte tweedeurs model al meer dan 10 generaties standgehouden. Van zijn schamele, 55 pk sterke begin tot de huidige, 306 pk turbogeladen viercilinder die je in de 2021 Type R variant vindt, heeft de betrouwbaarheid (en afstelbaarheid) van de motoren van het merk ervoor gezorgd dat zijn opmerkelijke naam in de annalen van de geschiedenis gegrift staat. Een betaalbare prijs, een intuïtief, gemakkelijk te repareren ecosysteem, en een immense populariteit hebben allemaal bijgedragen tot de rol van de Civic als lieveling van de aftermarket tuning gemeenschap, met aangepaste varianten die regelmatig 600+ PK halen.

Honda S2000

Over aftermarket lievelingen gesproken, de S2000 is de volgende verbazingwekkende auto op onze lijst van tuner-vriendelijke voertuigen. Niet alleen heeft deze sportwagen een van de interessantste (en subjectief aantrekkelijkste) indelingen in de auto-industrie, maar het is ook een van de enige achterwielaangedreven modellen die de firma ooit heeft gemaakt, wat de belangstelling van veel liefhebbers wekte. Hoewel het voertuig het publiek op de Tokyo Motor Show in 1995 in vervoering bracht, werd het pas in 1999 uitgebracht. Op dat moment hadden belangstellenden vier jaar besteed aan het bedenken van hun eigen aanpassingen, onderdelen en verbeteringen voor de auto, steunend op fantasierijke schetsen die pas na het debuut in omloop gebracht zouden worden. Dit, gekoppeld aan het opmerkelijke vermogen van 124-pk per liter, maakte van de S2000 een onmiddellijke hit binnen de tuning-menigte, want op dat moment had hij het hoogste vermogen per kubieke inch van alle natuurlijk geaspireerde modellen uit die tijd.

Tip: Pushbar kopen online bij Carstyle.nl

Infiniti G35

Velen van jullie vragen zich misschien af waarom de Nissan 350Z niet op deze lijst terechtkwam? Voor het grootste deel was dat omdat hij misschien wel “te” voor de hand lag. Hoewel, er was een sluipend vermoeden dat ook de Infiniti G35 een plaatsje zou veroveren, waardoor we ons toelatingsbeleid aan het wankelen brachten. Hoewel de G35 misschien niet zo populair is, of zo opvallend als Nissans Z, dachten we dat het misschien toch wat interessanter was om van de norm af te wijken en te spreken over een voertuig dat pijnlijk ondergewaardeerd blijft. Bovendien wordt het Infiniti model in meer dan één opzicht met de Z vergeleken. Als luxueuzere tegenhanger van de auto begon de G35 golven te maken binnen de industrie als een gerebadgede (en omgebouwde) Nissan Skyline die zich richtte op het Noord-Amerikaanse en Canadese publiek, en een overvloed aan onderdelen, randapparatuur en opties met zich meebracht die ooit voor de JDM markt waren samengesteld. Omdat hij het onderstel deelde van de 350Z, en later van de 370Z, werd hij meteen een hit onder liefhebbers die handig genoeg waren om zijn ongebruikte kracht te benutten, zodat hij in de loop van zijn productiejaren als tegenhanger van Nissans geprezen modellen kon dienen.

Mazda Miata

De Mazda Miata is ’s werelds best verkochte sportauto. Dat alleen al zou je moeten vertellen waarom het ook een van de meest gemodificeerde voertuigen op de planeet is. Deze slanke roadster voor twee personen werd helemaal terug in 1989 geïntroduceerd, waar hij het publiek zou betoveren met een atletische 1.6-liter inline-vier motor. Omdat hij kleiner en wendbaarder was dan veel modellen uit die tijd, werd hij al snel overgenomen door race-liefhebbers die munt wilden slaan uit zijn aanzienlijke gewichtsvermindering, en hem modificeerden op manieren die leken op de andere oosterse auto’s die hun weg naar de Amerikaanse kusten hadden gevonden. In de loop der jaren zou het stijve platform meer aandacht krijgen van de racegemeenschap door zijn uitgebreide catalogus van gemakkelijk te verkrijgen onderdelen, prodigale vermogens, en responsieve rijeigenschappen, waardoor hij met slechts minimale inspanning een monster op de baan was. Nadat hij verschillende prijzen en lofbetuigingen had verdiend, werd de Miata in 2015 ingrijpend vernieuwd, met een krachtige 181-pk motor, een stijf dak, en een strak, modern uiterlijk dat op maat gemaakt is voor aftermarket carrosserie.

Uitgelicht: Xenon verlichting

Mazda RX-7

Hoewel Mazda’s RX-7 een echte, op het circuit geïnspireerde geest mist, blinkt hij uit in omgevingen waar koppel van groot belang is. Als zodanig is dit voor/middenmotor model een van de meest prominente concurrenten in de driftwereld, dankzij zijn unieke (en meesterlijke) rotatiemotor. Zeker, de Wankel is een meesterwerk van vormgeving, maar door zijn complexiteit is de RX-7 notoir moeilijk af te stellen, zeker als je hem vergelijkt met iets als de Miata, of Civic. Als je echter het geluk had een monteur/tuner te kennen die de ins en outs van de auto begreep, werd hij een van de meest geduchte voertuigen op het zwarte wegdek. Door zijn sportieve persona werd de RX-7 na zijn debuut in 1978 een cult-klassieker, maar pas met de release van de turbogeladen FD van de derde generatie (in 1992) kreeg de auto een heel andere status. De FD kwam uit de fabriek met een overdreven complex sequentieel systeem met dubbele turbolader en diende, afhankelijk van het toerental, twee verschillende PSI-bereiken toe. In theorie zou de auto daardoor een bijna lineaire versnellingscurve kunnen benutten, waardoor hij over het hele toerengebied ogenblikkelijk vermogen kreeg. Vanzelfsprekend maakte dit bestuurders enthousiast die de auto tot het uiterste wilden drijven, zodat veel aftermarket tuning bedrijven kits produceerden rond het rotary-aangedreven wonderkind.

Mitsubishi Lancer EVOLUTIE

Hoewel de Mitsubishi Lancer EVOLUTION in 1992 in produktie werd genomen, werd hij al snel een van de meest opmerkelijke auto’s in de industrie. De auto kwam uit de fabriek met een sportieve, vierwielaangedreven aandrijflijn, een (nu) beroemde tweeliter turbogeblazen lijnviercilinder motor, en een verbeterde styling, en stal de harten van binnenlandse kopers die een alternatief zochten voor veel van Japans mod-waardige platforms. Wat ze kregen was een ingetogen uitdager. Nadat ze ermee ingestemd hadden de auto met niet meer dan 276 paardenkrachten op de markt te brengen, verspreidden zich geruchten dat Mitsubishi de cijfers devalueerde in een poging om aan de eisen te blijven voldoen. In werkelijkheid stootte de EVOLUTION veel hogere cijfers uit, werd hij efficiënter en fungeerde hij als katalysator voor Mitsubishi’s concurrentiepositie naast Subaru. Met elke nieuwe generatie zou de auto verder evolueren, en uiteindelijk een getal verwerven dat net iets minder dan 440 PK bedroeg. Natuurlijk verspreidde het woord zich over de werkelijke mogelijkheden van de auto, en hij werd een gewild platform binnen veel autogemeenschappen, vooral wat betreft modificaties op de aftermarket.

Tip: uitlaat onderdelen online kopen

Nissan 240SX

Het is veilig te zeggen dat de Nissan 240SX een van de meest gemodificeerde voertuigen uit de geschiedenis is. Dat is te danken aan zijn robuuste onderdelencatalogus, die nog steeds een van de grootste in de industrie is, en ook aan zijn lange geschiedenis als de perfecte instap-projectauto voor aspirant circuitgangers. Terwijl de auto een ongekende invloed heeft gehad op de driftwereld, was de 240SX in de jaren ’90 ook een van de populairste auto’s binnen Nissans gamma, en diende als vlaggenschip van de sportwagen naast de gevestigde 180SX, en 200SX van de firma. In de beginjaren werd de auto geprezen als een bomvast model dat dankzij zijn betrouwbare KA24E 2.4-liter lijn-vier motor allerlei goedkope tunes kon ondergaan om meer vermogen te vergaren. Maar in de tweede versie van de auto, die de vernieuwde (en veelzijdigere) KA24DE zou aannemen, zou de 240SX pas echt schitteren. Door de populariteit van de auto in het driftcircuit bleven fabrikanten uitgebreide pakketten maken die de prestaties, het rijgedrag en de aerodynamica van het platform verbeterden, wat onvermijdelijk tot een waarde-inflatie leidde. Nu is het eens zo betaalbare model regelmatig gewild, wat resulteert in hogere prijzen, dure aftermarket kits, en een slinkende populatie.

De beveiliging van parkeerplaatsen op de luchthaven

Het maken van een vliegreis is al hectisch genoeg. De stress van je zorgen maken over de veiligheid van je auto, wanneer deze onbeheerd op een parkeerplaats op de luchthaven staat, kun je er echt niet bij gebruiken. De duidelijk zichtbare aanwezigheid van beveiliging is een zeker een teken dat je bezittingen in de auto, evenals de auto zelf, in de gaten zullen worden gehouden.

De beveiligingsmedewerkers op parkeerplaatsen worden vaak onafhankelijk van de beveiliging op de luchthaven ingehuurd. Dit wordt gedaan omdat de beveiligers van de luchthaven geen tijd hebben om meerdere taken tegelijkertijd uit te voeren en geen tijd hebben om de auto’s, die vaak verder weg staan, in de gaten te houden. De parkeerplaats heeft permanente bewaking nodig en de medewerkers moeten hun handen vrij hebben om uit te kunnen kijken naar verdachte activiteiten.

De optie om te parkeren op een parkeerplaats op de luchthaven is veel veiliger dan parkeren buiten de luchthaven. Je kunt op deze manier ook rustig parkeren en naar de gate lopen om je voor te bereiden op je vlucht.

Beveiligingsmedewerkers die rondlopen op de parkeerplaatsen kunnen een persoon, die bij je auto in de buurt komt of een andere auto die onbedoeld je auto zou kunnen raken, identificeren. Als de bestuurder dit niet aan de beveiligingsmedewerkers heeft gemeld, valt deze toch nog op te sporen.

Dit wordt gedaan door in elke mogelijke hoek van het perceel moderne infrarood camera’s op te hangen, die elke seconde, ongeacht het tijdstip van de dag, opnemen. De aanwezigheid van camera’s, die de bewakers een handje helpen, zal je verzekeren dat je auto in goede handen is. Jij kunt hierdoor een zorgeloze reis hebben.

Wanneer je je auto op een parkeerplaats op een luchthaven parkeert en deze voor een bepaalde tijd onbeheerd achterlaat, kun je naast het vertrouwen op de aanwezigheid van beveiligers ook zelf nog enkele veiligheidsmaatregelen treffen.

Eén van die maatregelen is om je auto niet precies naast andere voertuigen te parkeren, zodat het opvalt als er iemand in de buurt staat. Ook moet je je auto het liefst in de buurt van een lantaarnpaal of een paal met een camera parkeren. Door dit te doen, verklein je de kans dat je je auto het doelwit van diefstal wordt of met krassen en deuken kan worden achtergelaten. Als je deze schade moet laten repareren, kan dat behoorlijk in de papieren lopen.

Eazzypark.nl – parkeren bij Eindhoven airport

Bespaar Jezelf de Moeite – Zoeken Naar een Autoslotenmaker

Een autoslotenmaker is een andere variatie van een professionele slotenmaker die zich enkel specialiseert in het openen van gesloten auto’s en dan nieuwe sleutels maakt voor dat voertuig. In tegenstelling tot traditionele slotenmakers, vertrouwt een autoslotenmaker op speciale decodeermachines om hun werk te doen. Dit is omdat nieuwere auto’s die gemaakt werden in de mid-jaren ’90 sleutelsystemen hebben die anders werken dan die van hun oudere neven. Deze auto’s maken gebruik van een elektronisch sleutelsysteem dat enkel een gekwalificeerde en gespecialiseerde slotenmaker kan ontcijferen en veranderen.

Hoe slotenmakers hun auto’s openen

Deze systemen hebben een sleutel waarin een transponder code is geïntegreerd. Om deze reden, warden die sleutels transpondersleutels genoemd in het automobiele jargon. Deze code wordt gelezen als de sleutel in het contact gestoken wordt, wat enkel de auto start als het de juiste code leest. Deze nieuwe maatregel werd geïmplementeerd bij automakers in het voordeel van de auto eigenaars zodat incidenten van het stelen van auto’s door het lassen van de draden tot een minimum gebracht of zelfs volledig geëlimineerd kunnen worden.

Autoslotenmakers gebruiken een speciale decodeer machine om de code die nodig is om je nieuwe deuren van je auto’s te lezen en vinden en door deze code te gebruiken, kan de autoslotenmaker een nieuwe transpondersleutel om je auto te openen herprogrammeren. Het herprogrammeren wordt gedaan door de code te repliceren en het in een nieuwe transpondersleutel te integreren die dan aan jou gegeven wordt. Dit is efficiënter dan je auto manueel openen en wordt sneller gedaan. De meeste autoslotenmakers kunnen een gesloten auto in 5 minuten na hun aankomst openen.

Een autoslotenmaker worden

Zoals je kan zien, is het worden van een autoslotenmaker niet zo gemakkelijk als het vak werkt. Je moet leren om verschillende machines te gebruiken, en dan de transpondersleutel programmeren. Daarbij is slotenmaker een traditionele kunst die een leertijd vereist.

Er zijn cursussen die je leren hoe je een professionele automobiele slotenmaker kan worden. Afhankelijk van het land waarin je woont, kan het nodig zijn om een soort van training te doen voor je een leertijd mag doen.

In sommige landen kan je gewoon jezelf als leerling aangeven aan een werkgever die je dan een trainingscertificaat zal geven nadat je je training hebt afgerond. Dit certificaat zal dan je bewijs zijn dat je een uitgebreide leertijd hebt gedaan en zal je ticket zijn naar een professionele slotenmakersjob.

Bezoek de website https://slotenmaker.mobi/ –  een sleutelspecialist in Nederland

Ga zelf op onderzoek uit met een kentekencheck

Informatie over een auto kan je op verschillende manieren achterhalen. De meeste voor de hand liggende is nog steeds door de auto te bezichtigen en zo uit de eerste hand te vernemen in wat voor een staat het verkeerd. Niet alleen het bezichtigen, maar ook een flinke proefrit hoort er allemaal bij en zullen eventueel aanwezige defecten zo wel aan het licht komen. Of niet? Want 100% zeker is zo een uitgebreide test nooit en is het verstandig om meer informatie te verzamelen.

Maar die krijg ik toch al van de eigenaar?

Ben je daar wel zeker van? Zelfs wanneer er geen sprake is van opzet, komt het vaak voor dat de eigenaar zelf geen idee heeft wat het volledig plaatje van de auto is wat betreft de historie. Wanneer de auto meerdere eigenaren heeft gehad, zal de voorgeschiedenis niet bekend zijn terwijl dat juist van groot belang is voor de toekomstige staat van de auto. Zo kan er sprake zijn geweest van achterstallig onderhoudt of zelfs schade en gebeurt het weleens dat de gevolgen daarvan zich na een tijdje kenbaar maken. Zo kan er plotseling sprake zijn van compressieverlies (niet op tijd verversen van de motorolie) of blijkt dat er zich roest begint te vormen bij de dragende delen (laswerk na een zware aanrijding).

Laat dit alles jou dus niet overkomen en ga je op zoek naar meer informatie. Dat kost je maar een paar minuten met de kentekencheck en bespaart het jouw mogelijk veel ongerief.

WA verzekering

Bij het afsluiten van een WA verzekering, zul je je afvragen wat verzekerd is, waarom het noodzakelijk is en hoeveel dat kost. Laten we eerst rechttrekken wat de meeste mensen willen weten: een gewone aansprakelijkheidsverzekering is optioneel, maar op het moment dat je een auto, of een ander voertuig, bezit ben je volgens de wet aansprakelijkheid voor motorvoertuigen verplicht om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Als je het niet hebt afgesloten, maar wel een voertuig bezit, ben je de wet aan het overtreden.

De aansprakelijkheidsverzekering kan afgesloten worden om jezelf en mede inzittende huisdieren te dekken tegen het risico op hoge kosten. De wa verzekering per persoon, dekt de kosten voor het per ongeluk toebrengen van schade aan een ander, maar ook aan eventuele mensen in jouw voertuig. Via een vergelijkingssite vind je eenvoudig de goedkoopste wa verzekering voor je auto. Je kunt je autoverzekering vergelijken op bijvoorbeeld Geld.nl.

Je moet de WA verzekering zien als een persoonlijke verzekering op het voertuig. Deze verzekering geldt zowel wanneer de bezitter schade veroorzaakt, maar ook wanneer een andere bestuurder (dan de bezitter) achter het stuur zat.

Let wel, het geldt dus alleen wanneer je jouw auto bestuurt, of anderen dat besturen. Niet wanneer je een ander voertuig bestuurt en daar schade aanbrengt. Deze schade valt onder de verzekering van de bezitter van het andere voertuig.

Het is dus sterk aan te raden om een Wa verzekering af te sluiten, ook voor mensen binnen het gezin. Hierdoor hoef je niet te twijfelen om te rijden, of om anderen te laten rijden.

Wat is de beste manier om een auto online te verkopen?

Verkoop van een auto kan wel voor de nodige hoofdbrekens zorgen omdat er nu eenmaal sprake is van een druk bevochten markt voor occassions. Daar proberen zowel bedrijven als particulieren hun auto’s kwijt te raken en is het dus belangrijk te kiezen voor een manier van verkoop waar de meeste potentiele kopers te vinden zullen zijn. Met het online verkopen van de auto is dit zeker wel het geval en is het niet alleen maar uitkijken naar de beste verkoopsite, maar zeker ook het kiezen voor de beste verkooptactieken.

Welke site kies je nu uit

Er zijn wel een groot aantal  sites te vinden waar auto’s ter verkoop aangeboden worden en kan een ieder er een advertentie plaatsen. Het gaat allemaal  wel eenvoudig an toe en is zo een advertentie meestal ook  gratis te plaatsen. Na het plaatsen rest er dan niets over dan maar geduldig te wachten op een telefoontje of mail. Het kan dan wel een lange wacht worden en is het goed om een plan van aanpak te hebben die de meeste kans van slagen zal hebben. Zo is er meestal een betaalde versie van een advertentie te plaatsen en krijg je zo meer mogelijkheden om de auto te adverteren.  Een handige optie die bij zo een betaalde advertentie hoort, is de mogelijkheid om een prijsindicatie te krijgen van alle soortgelijke modellen die er op de site te koop zijn. Zo kan je de verkoopprijs tot een concurrend niveau aanpassen en een grotere kans  hebben dat de auto wordt verkocht.

Wat dacht je van een verkoop via social media

Het staat niet alleen bol van advertenties op de speciaal daarvoor bestemde sites, maar is ook het gebruik van social media populair voor de verkoop van goederen. Op welke site auto verkopen hoeft in zulke gevallen dus helemaal niet gevraagd te worden kan de verkoop soms verrassend snel plaats vinden op deze manier. Ongeacht de site of social media groep waar er voor gekozen wordt, is het belangrijk om altijd de nodige voorzichtigheid in acht te nemen voor de verkoop en alle zaken zoals de papieren in orde te hebben.

Terug naar Nederland

Net het verlossende telefoontje gehad; ik heb de baan gekregen! Ik ben zo blij. Na jaren in het buitenland gewoond te hebben wilde ik graag weer terug naar Nederland. Dichter bij familie en vrienden en vooral dichter bij mijn ouders, die nu toch wel echt oud beginnen te worden. Ik wil meer tijd met ze kunnen doorbrengen nu het nog kan. Een vriendin van mij wees me op deze baan die heel goed aansloot bij mijn carrière en die ook nog eens in Amsterdam is. Ik ben helemaal in de zevende hemel.

Er komt wel een hoop op me af. Er zal een heleboel geregeld moeten worden en mijn nieuwe baan begint al over twee maanden. Gelukkig heb ik de komende twee weken vakantie en kan ik alles wat nodig is in gang zetten. Ik zal ook een beslissing moeten nemen over mijn auto. Ik heb nu zo’n leuk klein autootje wat hier in de grote stad hartstikke handig is. In Amsterdam zou deze ook wel goed van pas komen, maar dan moet ik hem wel invoeren. Wat zou er voor nodig zijn om een auto te importeren? Ik had het er van de week met een vriend over. Hij heeft vorig jaar zijn auto uit Engeland geïmporteerd. Bij hem was het extra moeilijk omdat hij in Engeland links reed en nu in Nederland rechts. De auto die hij had moest een extra spiegel krijgen zodat de auto op het Nederlandse wegennet kon rijden.

In Engeland rijdt men links...
Zo zijn er verschillende regels die gelden als je een auto uit het buitenland wilt importeren. De auto dient gekeurd te worden bij een keuringsstation van het RDW. De auto moet natuurlijk veilig genoeg zijn voor de Nederlandse wegen. Nou heb ik daar bij mijn autootje geen twijfels over want dat is nog niet zo oud en pas nog helemaal nagekeken en gekeurd. Er komen natuurlijk kosten bij kijken. De precieze kosten zijn afhankelijk van je situatie en de nieuwwaarde van je auto. Bij mijn vriend viel het toen gelukkig allemaal wel mee. En de kosten vallen natuurlijk in het niet vergeleken bij het kopen van een nieuwe auto. Ik ga er nog even over nadenken. Maar nu eerst ga ik mijn ouders bellen en ze het goede nieuws vertellen. Kan mijn moeder meteen de logeerkamer in orde maken, want de eerste paar weken ga ik weer lekker bij mijn ouders wonen.